livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Mimmi - 10 juni 2016 20:56


Idag åkte Matte iväg fast hon var ledig.
När hon kom hem luktade hon främmande katt.
Och i hennes handväska låg det vita katthårstrån...
Om jag blev orolig?
Inte det minsta.
Matte hade hälsat på min kompis Saga och hennes matte.
Självklart ville jag visa Saga min uppsKATTning för att hon är så fin och fräck och kavat.
Så jag skickade med en Pinky-racermouse till henne.
Saga blev glad och nöjd och försökte att döda den flera gånger.
Hon kallar den för rosa råttan...


Jag som leker med Pinky-racermouse?


Nä, Saga som leker med rosa råttan!

Saga gillade även Mattes handväska och var noga med att lämna massor med doftspår och hårstrån där till mig.
Så nu känns det nästan som om jag hade träffat Saga på riktigt.
Mjau!
Jag gillar dig.
Massor med nospussar till dig, Saga!

Av Mimmi - 10 juni 2016 11:29


Här hemma har vi redan haft avspark.
Inte för att vi bryr oss om några matcher.
Jag kör ju minst en match själv varje dag och det är bara de som Matte tycker är trevlig att se på...
Men den här avsparken stod inte jag för utan det var Pinky-racermouse, en av mina favoriter, som kände sig manad.
Matte drog upp henne och när hon rusade iväg körde hon rakt på min boll med fotbollsmönster!
Hur stor är oddsen för det på en skala?
Bollen for iväg i full fart.
Självklart sprang jag ju efter och förstörde scenariot.
Men Matte valde att ställa upp scenen igen för att fota.
Så då vet ni.
Bilden nedan är manipulerad men har faktiskt hänt.
Och ni har missat avsparken!

Av Mimmi - 10 juni 2016 08:06


En av mina framtidsvisioner när jag blivit en tryggis:
Att våga ge sig på Mattes mat!
Jag låtsas visserligen vara helt ointresserad än så länge.
Men om jag får chansen så vill jag naturligtvis nosa på allt som går.
Bara för att sen kunna avfärda det...



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards