livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Mimmi - 7 juni 2016 13:48


Matte har skaffat sig ett nytt nattlinne.

Inga överraskningar där inte.

Eller vad trodde ni hur den skulle se ut?


 


Eftersom den är så snygg tyckte jag att hon kunde få lite extra förmåner för det.

Så när vi lekte med laserpekaren igår kväll passade jag på att nosa ordentligt på baksidan av hennes nakna ben.

Det kittlades förfärligt, påstår hon.

Ja men ursäkta mig att jag har en massa morrhår, liksom...


I morse när Matte åt frukost så hade jag redan påbörjat min det-är-en-varm-dag-siesta.

Så då kom Matte med en skinkbit ut till mig i vardagsrummet.

Nu är det ju så att uppe på min favvokudde på bokhyllan är det ingen och inget som få störa mig.

Då blir det fräs och klös.

Men att få serverad en bit skinka på två fingertoppar av en tjej i ett snyggt nattlinne kändes faktiskt helt okej.

Så jag tog nådig emot det.

Matte kallar det för ett framsteg.

Jag kallar det för säng-service.

Hursomhelst.

Nu ska jag bara chilla resten av dagen.

Inga fler störningar, tack.

Mjau!


 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards