livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Mimmi - 6 juni 2016 23:18


Ibland gör man saker.
Saker som man inte vill att någon annan vet.
Som Matte till exempel.
Saker som att klösa mitt uppe på sittdynan på soffan.
Att gå lite bananas på soffan helt enkelt.
Även om jag vet att Matte aldrig blir arg på mig.
Hon suckar bara lite och säger "men Mimmi"...
Hursomhelst.
Jag föredrar att göra sånt när hon inte ser.
Och sen är jag sååå otroligt oskyldig.
Problemet med Matte är bara att hennes syn är så bra.
Hon hade kunnat bli detektiv.
Så när jag påstår att jag absolut inte har varit ens i närheten av soffan - och krossar mina klor bakom svansen - så kommer hon med såna här bevis.



Suck.......
Fast om jag funderar över det.
Det kan lika gärna ha varit hon själv som suttit där och tryckt in två fingrar hårt i dynan i någon timme.
Eller hur?
Det är inte alls något bevis på att det var mina baktassar...

Av Mimmi - 6 juni 2016 14:44


Just nu ligger jag i Mattes säng och tar en låååång siesta.
Matte däremot.
Hon är ute på balkongen.
Där har hon planterat en klätterväxt i en gigantisk kruka.
Sen har hon kollapsat i stolen.
Och nu har hon lagt upp fötterna, dricker iskall te och läser tidningen KATTLIV.


Men denna utgåva gör henne ledsen.
Det handlar alldeles för mycket om sjukdomar.
Hon suckar och rynkar pannan och sväljar och sväljar...
För bara tanken på att jag skulle kunna bli sjuk får henne att bli väldigt orolig och illamående.
När man älskar någon väldigt mycket vill man ju att allt ska vara bra för alltid.
Dessutom kan hon varken väga mig eller känna på min kropp om det skulle behövas...
Men Matte!
Jag mår faktiskt alldeles utmärkt!
Släng tidningen, släpp rädslan och gör något roligt istället.
Som att sova.
Eller äta godis.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards