livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Mimmi - 4 juni 2016 18:09


Tvåbeningarna har många konstiga vanor nu när det är sommar.
Matte pratar till exempel om att hon längtar efter att simma i havet.


Det måste vara något allvarligt fel på henne...
Men det finns många fler konstigheter, speciellt när det är varmt ute.
Vad säger ni om det här då?

Av Mimmi - 4 juni 2016 10:28


Nu när det är sommar så passar det bra att gå på konsert.
Och vad är bättre än katt-konsert?
Det finns ju så många fina kattrelaterade sånger...
Här är min top tio lista.

Av Mimmi - 4 juni 2016 00:27


Vi har ingen fläkt här hemma.
Men vi har fönster åt två håll.
Då kan man försöka få till ett korsdrag.
Ikväll tillbringade jag flera timmar i sovrumsfönstret.
Matte hade öppnat lite där för att få in lite sval luft.
Balkongen var ju som en bastu.
Jag har aldrig tidigare visat intresse för detta fönster.
Men eftersom jag har mitt lilla förflutna så blev Matte jättenojig.
Hon inbillade sig att tre finger bred öppning kunde vara för mycket och schasade undan mig för att minska till två fingerbred.
Jag känner mig uppriktigt sagt sårad.
Kan det förflutna inte få vara glömt nu??
Jag har aldrig försökt att ta mig härifrån på något sätt.
Aldrig.
Det här är ju min lägenhet och jag älskar den.
Jag vill inte ta mig härifrån.
Någonsin.
Varför kan Matte inte bara lita helt på mig?
(Matte kontrar med varför inte jag kan lita helt på henne bara...)
Nåja, jag kunde iallafall fläkta mig lite.
Och spana obehindrat ner för tre våningar på sopbehållarna och parkeringsplatsen.
Mycket underhållande om ni frågor mig...


Nä, nu ska jag bara vänta på att Matte somnar.
Sen ska jag sjunga några finstämda klagosånger.
Kasta några leksaker.
Jaga en boll in under Mattes säng och köra ett övningspass i dribbling.
Bajsa och sen hoppa upp på sängen och tala om för Matte att hon genast borde rensa lådan.
Ja, och så vidare.
Ni vet, allt man hittar på mitt i natten när man har tagit siesta hela dagen...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards