livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 juni 2016

Av Mimmi - 2 juni 2016 19:54


Då kommer fortsättningen.

Eller snarare historien före.

För den här filmade Matte först.

Passa på att njuta ordentligt för nu lär det inte bli någon film på ett tag - minnet på telefonen är slut.

Och datorn är också full.

Gissa en gång av vad...


Den här filmen tillägnas min kattkompis Saga som skickade myntakudden till mig och gjorde mig drogberoende.

Men det är okej, Saga.

Kom bara ihåg att du är min dealer nu och måste förse mig regelbundet med ny kattmynta...



 

Av Mimmi - 2 juni 2016 19:31


Jag tänker bjuda på filmkväll idag.

Ni får gärna bänka er med läsk och popcorn.

Men akta så ni inte sätter nåt i halsen för det här är en actionrulle!

Matte hinner inte efter med kameran...

Och det är också en typisk Mimmi-film.

När jag realiserar att Matte håller på att filma mig så blir jag tjurig och gömmar mig bakom stora blomkrukan.

Visst älskar jag att leka med snöret med Matte.

Det är en av mina absoluta favoriter.

Hon har faktiskt fått fina armmusklar på högerarmen av allt snör-kastande...

Men det är onekligen lite irriterande att hon ska filma mig hela tiden.

Och Matte tycker att det är irriterande att det inte går att lägga upp film via telefonen direkt på bloggen.

Därför blev det inte filmtime förrän nu och inte tidigt imorse när Matte var på väg till jobbet.

Nu får ni njuta och trycka på repeat några gånger medans Matte laddar upp en film till.

Mjau!



 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards