livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Mimmi - 20 maj 2016 22:01


Idag har jag lärt mig något nytt.
Något som Matte hade velat att jag hade lärt mig för länge sedan.
Ända sedan hon nätade in balkongen, faktiskt.
Jag har lärt mig att öppna myggnätet själv!
Nu måste jag väl medge att jag inte hade gjort det om jag inte hade kännt mig trängd.
Matte var lite jobbigt i eftermiddag.
Hon gick in och ut till balkongen med blomkrukor och vattenkannan.
Jag tycker inte om när hon kommer med läskiga saker ut på balkongen, då vill jag helst dra mig undan.
Sen blir jag förstås nyfiken och vill undersöka den nya blomkrukan i lugn och ro och från alla håll och kanter.
Men eftersom Matte gick fram och tillbaka så åkte min lilla öppning i myggnätet igen.
Och nästa gång hon kom ut med den farliga vattenkannan så ville jag fly in - men nätet var stängt!
Så då gjorde jag det som Matte hade väntat på.
Jag tryckte upp nätet med huvudet och sprang in.
Enkelt egentligen, eftersom nätet stängs med magneter.
Och jag behöver bara puffa upp en.
Matte måste puffa upp massor för att ta sig igenom.
Så nu har jag fixat det flera gånger under kvällen.
Och jag misstänker att Matte nu förväntar sig att jag ska klara av det själv även i fortsättningen.
Mjau.
Okej då.........


Av Mimmi - 20 maj 2016 15:00


Eftersom det är fredag så fortsätter jag på bar-temat.
Det brukar ju vara uppskattat med afterwork på fredagar.
Men alla har vi våra sätt att njuta av afterwork och barhäng.
Medans tvåbeningarna har en tendens att bli lite lulliga och högljudda så är det felina sättet mycket mer finurligt.
Och det finns inga risker att bli berusad av detta.
Eller jo, glädjeberusad kanske...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards