livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Mimmi - 14 maj 2016 22:48


Ibland funderar Matte över livets väsentligheter.
Hon undrar till exempel varför jag vann kampen om fjärrkontrollen ikväll och vi där tittar på ESC på låg nivå istället för morden i midsomer.
Eller varför jag rullar runt på soffan och stretchar och blinkar när hon sätter sig. För att sedan överge henne efter några minuter.

Hon funderar över varför jag älskar tampongen så orimlig mycket. Och om hon borde plasta in fler leksaker eftersom det verkar så populärt.
Jag funderar över vad hon menar när hon säger att jag har missuppfattat användningsområdet totalt.
Det säger hon varje gång när jag bär den mellan tänderna...

Hon undrar även över självklarheter som varför jag alltid ska leka med något som låter mer och mer desto senare kvällen lider.
Eller varför jag gillar att bajsa i den nyrensade lådan...


Och så funderar hon över varför jag igår var en orädd liten katt som åt massor med skinkbitar ur hennes hand och slickade på hennes fingertoppar. (!!!)
För att idag inte ens vågar komma tillräckligt nära för att dra ner den på golvet med klorna.


Både Matte och jag funderar över vad som hände med vädret.
Igår var det fortfarande underbart att ligga i halvskugga och njuta.
Medans det idag är kallt och grått och blåsigt.
Inget kul.
Vi undrar även vad telefonen gjorde med det långa fina inlägget igår.
Ja, ni förstår.
Livets väsentligheter helt enkelt.
Mjau.......
Vi är lite trötta idag.
Matte säger att vi med gott samvete kan skylla på vädret.
Så då gör vi det.



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards