livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Mimmi - 9 maj 2016 20:30

 

Vilken "galen" dag!

Matte försvann i flera timmar för att träffa en annan galen kattmänniska, som var precis så underbart galen som hon hade hoppats på.

Och det var galet varmt ute.

(Det kanske var idag som det hände - årets sommar? I så fall ska vi inte klaga utan komma ihåg dagen ända in i september...)  

Jag var tvungen att stanna inne flera timmar mitt på dagen för att jag tyckte att det var för varmt ute, även i skuggan.

Jag gillar ju min grå färg och vill inte riskera att bränna mig svart...

Dessutom har vi galet många getingar runt balkongen.

Varje dag måste Matte kasta ut flera stycken ur vardagsrummet, fast vi har myggnät framför dörren.

Nätet är öppet bara en liten bit längst ner för att jag ska kunna ta mig in och ut helt obehindrad.

Räknad på hela dagen har Matte kastat ut 5 getingar idag.

Eller om det var en och samma?

Envis rackare i så fall...

Och näää.........

Jag tänker inte berätta hur många getingar jag har jagat.

Eller slagit på.

Eller retat upp.

Eller käkat upp...

Nix pix.

Surrrrrrrrrrr surrrrrrrrrrr.......................





Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards