livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Mimmi - 3 maj 2016 20:27


Det slog mig just hur orättvist det är.
På den här bloggen är nästan alla bilder på mig och min omgivning.
Och nästan inga bilder alls på Matte.
Fast hon också figurerar flitig i texterna.
Ändå så är hon med några få undantag helt osynlig.
Och medans jag kollade på Catbook vad mina fyrbenta vänner hade för sig i kväll såg jag många kommentarer om trötta och sovande katter.
Typ Pelle är lite trött ikväll.
Tänkte att det är väl en passande beskrivning även för min sambo som saknar päls.
Så jag smög mig fram på sammetslena tassar, knyckte Mattes telefon och fotomoterade henne i smyg.


Jag tänkte lägga upp bilden på Catbook sen.

Där är jag medlem i en grupp som heter Galna Tvåbeningar.

Vi lägger ut knäppa och roliga bilder på våra hussar och matter.

Jag kan kalla bilden för - min Matte är lite trött ikväll...

Vad tror ni om det?

Kommer jag få många likes för det?


Som ni ser så har Matte mjuka grå tassar, precis som jag.

Även hennes ben är grå.

Kanske hon håller på att anpassa sig och blir grått och hårigt helt och hållet snart?

Hoppas verkligen det.

Vi är ju familj nu!

Och då får man väl forma och ändra sin partner lite försiktigt?

Vad duktig du är, Matte.

Du utvecklas finfint...



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards