livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Mimmi - 1 maj 2016 21:06


Idag kändes det betydligt bättre att dela balkongen med Matte.
I alla fall när hon sitter hyfsat still.


Dessutom hittade hon på en rolig lek.
Solkatter med hjälp av armbandsuret.


Väldigt kul att jaga dem.
Både på golvet och mot väggen.


Jag ska ta dig!
Alldeles strax ska jag ta dig...


Hah!
Fick dig!!!
Ska äta upp dig...
Oups, där var det en ny?!
Jag ska ta dig också...


Av Mimmi - 1 maj 2016 14:12


Igår fick jag fira valborg med att vara ute på balkongen ända fram till klockan 21.
Det var härligt!
För det var ju mycket folk ute.
Men eftersom jag hade varit ute större delen av dagen också så blev jag sen akut trött.
Enda tuppluren hade jag tagit i Mattes säng under eftermiddagen.


Matte såg mig inte, men hon såg att någon hade grävt en grop i täcket...
Nu däckade jag däremot i kojan i klösträdet.
Trodde att jag inte skulle synas kamouflerad grå i grå.
Men Matte hittade mig i alla fall.
Och kom som vanligt med blixtmojängen...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards