livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 april 2016

Av Mimmi - 30 april 2016 18:06


Plötsligt är det soligt och varmt.
Underbart i och för sig.
Men då kommer Matte också på att det även är hennes balkong.
Inte bara min.
Det var ju dumt.
Plötsligt sitter hon där i solglasögon och med en kopp te och en hög med tidningar.
Vågar man gå ut då?
Kanske säkrast att bara sitta i dörröppningen och begrunda läget...



Förra sommaren var vi rätt inspelade med vår balkongsamvaro.
Men det var ju ett tag sen dess.
Och på balkongen finns det inga gömställen.
Jag måste vänja mig igen.
Mattes korta ben känns gigantiska på den lilla balkongen...



Jag har även fått en ny vattenskål på balkongen.

I metall, men en upphissad fisk.
Den undersökte jag någrann.
Jag tror att den duger.
Vattnet var helt okej.
Men sen gick jag till det gamla plastfatet fylld med jordig regnvatten och där drack jag mig mätt.
Alltid lika roligt med Mattes min i sådana situationer...

Av Mimmi - 30 april 2016 08:33


Igår morse kom det ett jätte stort paket till oss.
Med två megastor säckar som nu står och blockera hela hallen.
Och de luktar trä.
Matte dillar nåt om att det där ska bli mitt nya kattströ när sanden är slut.
Hm...
Jag kan inte minnas att jag har gett mitt medgivande till det!
Matte påstår att det är mycket mer miljövänligt och att hon då kan spola ner mina klumpar i sin toalett.
Spola ner i hennes läskiga stora vattentoa som låter så mycket???
* ryser *
Fattar inte varför hon hela tiden ska hitta på nya konstiga grejer.
Suck.....



Jaha ja, så hela hallen luktar trä nu utan att det ens har öppnats någon förpackning.
Jag tror att jag bosätter mig på balkongen.
Tur att det är soligt!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards