livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2016

Av Mimmi - 2 mars 2016 12:22


I morse var Matte hos tand-veterinären.
Förstår inte riktigt varför hon gick dit.
Tandvettisen gjorde så hon fick ont i munnen och sen tog hon alla Mattes pengar.
Sikken oförskämt person!
Och vad dumt av Matte att gå dit...
Nu är vi fattiga resten av månaden.
Och det betyder : inga nya leksaker till mig.
KATTastrof!
Nä du Matte, om läget är så här så vägrar jag att vara med på bild.
Du får nöja dig med mina motsträviga tassar...

Av Mimmi - 2 mars 2016 07:00


Eftersom ingen klarade lördagens syntest så antar jag att ni alla har lika dålig syn som mullvader.

De gånger jag inte krävde redovisning hade ni minsann full poäng.

Men nu är ni avslöjade!

Eftersom ni tydligen blev fullständig förvirrade tänkte jag presentera en lösning.

Jag är ju en skarpsynt katt, så jag ser allt!


Bild 1: 8

Bild 2: 10

Bild 3: 15

Bild 4: 25

Bild 5: 36

Bild 6: alldeles för många

Fångfrågan: det var en och samma katt

Bonusfrågan: ränderna går aldrig ur... (eller något annat fyndigt)


Så himla svårt var det väl ändå inte?

Bättre lycka nästa gång!


Och så direkt en till fråga:

Vad är det jag firar?


Av Mimmi - 1 mars 2016 18:16


Måste ju bara berätta för er att min kattkompis Alice har en auktion på sin blogg just nu där man kan bjuda på jättegosiga naller och katter från Bukowski.

http://kattenalice.blogspot.se/2016/02/minnesauktion-med-nallar-och-katter.html?showComment=1456852501317#c6992483920515370499

Pengarna kommer att tassas fullständig över till Södertälje katthem.

Det låter väl bra?

Kika in där!  

Själv kan jag berätta att jag nästan pussade Matte godmorron.

Men bara nästan.

När hon föll ner på knä - som det passar sig för en bra betjänt - kom jag spontant fram till henne med nosen inriktat på hennes nos.

Men i sista sekunden kom jag på mig själv och sprang därifrån.

Jag måste verkligen behärska mig bättre!

Av Mimmi - 1 mars 2016 07:30

 

Matte har nämnt något om att hämta upp pelargonerna från källaren.

Jag är mycket tveksam till det hela.

Alla dessa krukor som kommer att stå i vägen för min framfart!

Och inte en enda får jag gräva i...

Vi får väl se hur många som kommer överleva det.

 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards