livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Mimmi - 10 januari 2016 13:00

 

Någon har visst haft kul på balkongen idag när temperaturen bara ligger lite under nollan.

Någon har grävt och lekt och hoppat.

Och varje gång någon har rusat in för att värma tassarna hade denna någon fullt med snö i ansiktet...

Och har dragit in snö i pälsen i största allmänhet.

Det kan inte vara jag.

För jag tycker ju inte om snö?

Eller?...

Av Mimmi - 10 januari 2016 09:00


En dag i januari förra året blev jag instängt i köket när jag var där och åt.

Eftersom det inte fanns något att krypa under i så la jag mig längst upp längst in på en hylla.

Det kändes lite skumt.

Inte kunde det väl vara ännu ett vereinärbesök på gång?

Efter ett tag kom det en främmande tvåbening och tittade på mig.

Hon log.

(Sen blev hon "överfallen" av min son som ville pussa henne och klättra på henne.)

Hon plockade upp en pinne - för att hålla sig på behörig avstånd - och närmade sig med den.

Min reaktion var som vanligt attack!

Jag bet och slog efter pinnen och fräste ordentligt.

Detta upprepade vi några gånger och varje gång blev min reaktion mindre.

Jag låg ju ändå uppe över hennes huvud.

Och jag är en smart katt.

Jag fattade att hon bara försökte provocera mig för att se min reaktion.

Då log hon igen.

Och sa att hon skulle komma tillbaka.

Och att det skulle bli bra.

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards