livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Mimmi - 8 januari 2016 12:00


Jag bodde ett helt år i jourhemmet.

Och jag var så rädd, så rädd!  

Största tiden tillbringade jag under sängen, för där kom varken hundar eller tvåbeningar in.

De andra katterna som bodde där var rätt dominanta och ibland dumma mot mig.

Det gillade jag inte alls, utan drog mig undan ännu mer.

Jag hade bara en kompis, henne älskade jag. Vet inte hur jag hade klarat mig utan henne.

Det var ingen som försökte jobba med mig för ingen trodde att jag hade en chans till att bli adopterad.

Dessutom ogillade jag alla tvåbeningar intensivt.

Jag är en katt med mycket kattityd och temprament mot människor, jag försöker att hålla dem på avstånd med tänder och klor och MORR och FRÄS.

Det har jag tydligen ärvt av min mamma.

Min mamma förresten.

Hon bet sig genom hönsnät för att fly människorna.

Hon kunde aldrig vänja sig vid att bo inne.

Så hon släpptes till slut ut igen, kastrerad och vaccinerad, och har inte synts till något mer.

Mjau.

 

Av Mimmi - 8 januari 2016 07:00

 

Förresten gillar jag inte vädret.

Dels snö och dels alldeles för kallt.

Jag känner inte igen min balkong!

Bbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards