livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Mimmi - 7 januari 2016 07:30

...var livet hårt.

Naturen med sina årstider och alla faror för katter lärde jag mig tidigt.

Att gå hungrig.

Att frysa.

Att bli blött.

Att behöva vara rädd.

Sjukdomar.

Födelse och död.

Jag och min mamma och våra släktingar bodde ihop i en grupp.

Men jag har alltid varit en försiktig liten katt, lättskrämd och benägen att hamna sist i kön.

Vi var ett smart gäng och hade vi inte varit så hungriga så hade vi aldrig gått i fällan.

Men senhösten 2013, när jag var drygt ett halvt år gammal och redan högdräktig, fångades vi in.

Varken min mamma eller jag uppskattade det det minsta.

Vi ville inte vara inomhus med dessa läskiga tvåbeningar!

Mat i all ära, men säkerhet går före.

Så vi stack, båda två.

Själv valde jag att pressa ut mig genom en liten springa som ingen katt förväntas kunna ta sig igenom och som rev upp ett stort sår i min mage.

Men ut skulle jag!

Det slutade med att jag  - infångad igen - inte kunde ta hand om mina ungar och det var bara en som överlevde. Han blev uppfödd med flaska och han älskar människor och är världens gosigaste...

Själv befann jag mig i en mardröm av människohänder, klämburar och veterinärer.

Jag kämpade emot allt jag kunde, även om det var hopplöst.

Och jag blev ännu mer övertygad om att tvåbeningar är både dumma och farliga.

Jag hamnade i ett jourhem med många andra katter och även hundar och en sådan där förbaskad tvåbening, samma som fångat in mig och tagit mig till veterinären.

De andra katterna var lite taskiga mot mig.

Jag hade hamnat sist i kön igen.


Suck.

Vad jobbigt det är att berätta om sitt förflutna.

Måste ta en paus nu.

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards