livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2015

Av Mimmi - 2 oktober 2015 19:00


...om en liten fredags-skräckis?

 

Är jag tillräckligt skrämmande så här?


Av Mimmi - 2 oktober 2015 15:00

 

Jag älskar verkligen höstsolen!

Den är mildare än på sommaren.

På sommaren låg jag mest i skuggan och tyckte att det var lite för varmt.

Men nu solar jag för fullt!

Måste ju passa på innan det blir för kallt för små katt-tassar ute...

Av Mimmi - 2 oktober 2015 08:30

 

Ibland är Matte lite seg i i huvudet.

Hon fattar noll.

Igår kväll runt klockan 23 hoppade jag ner från sängen, tog en sväng till köket för en liten munsbit mat och klättrade sedan upp i klösträdet.

Jamade några gånger innan jag la mig tillrätta på min kudde i bokhyllan.

Matte fattade inget.

Frågade vad det var med mig.

Jag jamade lite till.

(Hon vet att jag mest bara prata när jag har något att säga, tex "lek med mig" eller "rengör toalådan".) 

- Men vad är det med dig älskling?

Mjau!!!

Då fattade hon.

- Ja men godnatt på dig också, sov så gott!

Mjau... (Nöjd...)

Jag ville ju bara visa mig från min bästa sida som väluppfostrad katt.

Matte brukar alltid önska mig godnatt och sov gott när hon går och lägger sig och jag redan har sökt upp hyllan för lite djupsömn.

Och igår låg hon redan i sängen, så då var det väl min tur att önska godnatt?  

Självklart ju.

Matte har mjausingen mycket kvar att lära sig...

Av Mimmi - 1 oktober 2015 19:30


Yes!

Där satt den!

 

Jag sa ju att jag är en stark katt!

Och att jag leker rätt vild just nu...

Annars hade den nog aldrig fastnat.

Av Mimmi - 1 oktober 2015 12:00


På sista tiden har jag inte varit så sugen på att bli fotat...

 

Av Mimmi - 1 oktober 2015 09:11

 

Jag hade önskat mig fler fåglar och fjärilar på balkongen i sommar.

Tänk vad roligt det hade varit!

Att jaga mer på riktigt, inte bara med ögonen...

Matte hade önskat sig att jag skulle äta den nya blötmaten.

Hon trodde att hon hade köpt blötmat så det skulle räcka året ut.

Men tji fick hon.

Så i skrivande stund har hon äntligen ändrat sig!

Efter 2,5 veckor av pinande har hon äntligen gett med sig!!!

I morse fick jag min älskade Ica-blötmat igen.

Oj, vad jag åt!

Lycka....

Den drömmen blev i alla fall sant.

Och det har visat sig - jag är mest envis här hemma!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards