livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2015

Av Mimmi - 10 oktober 2015 07:00

 

Jaha ja...

Hoppas bara att Matte inser att det inte var jag den här gången.

Det är ju helt klart hunden som har stökat till!

Av Mimmi - 9 oktober 2015 19:00

 

Det var en gång en liten katt som hette Mimmi...

Hennes vackra gröna ögon och hennes grå glänsande päls fick alla att bli förälskade.

Hon föddes som en fattig hemlös katt och avancerade senare till prinsessa.

Hela världen snurrade kring henne.

Missa inte att följa hennes historia...

Av Mimmi - 9 oktober 2015 11:00


Jag tycker att Matte städer för mycket.

Matte tycker att hon städer för lite.

Varför inte bara göra så här?

 

Av Mimmi - 9 oktober 2015 07:00

 

Har hört att det är populärt med rymden igen.

Själv tycker jag att min balkong på tredje våning redan är halvvägs upp i rymden.

Och Matte tycker att jag susar runt som en liten rymdraket ibland...

Jag tycker att mina ögon lyser bättre än en hel hög med stjärnor.

Och så är jag Mattes lilla ögonsten.

Nä nu har jag funderat klart över rymden.

Nu lander vi på marken och tar en ordentlig match med en boll!

Av Mimmi - 8 oktober 2015 18:08


Idag kändes lite som julafton.

Matte hämtade äntligen paketet med våra vinster från Klosterkatterna.

Det var ett jamars tungt paket som hon fick släpa upp för backen och alla trappor.

Men sen packade vi upp och blev så glada!

En massa fina saker, både kattiga och andra.

Det blev nästan för mycket för mig att prov-nosa.

(Glasen fick jag dock inte nosa på.)

Jag fick dessutom en stor, fin burk till mitt torrfoder.

Men bäst tyckte vi nog om katt-kakformarna.

Matte har lovat att baka en massa små katter snart!

Jag har önskat mig fisk-kakor i kattform...

Gärna i tonfisk, tack!

 


Av Mimmi - 8 oktober 2015 07:30

 

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hösten.

Matte säger att den kan vara mycket vackert.

Jag tycker att den är lite kyligt.

Jag tycker inte om att frysa om tassarna.

Och jag gillar inte att mina balkongtider begränsas av kylan och mörkret.

Det blir en hel del spring - in och ut och ut och in.

Måste ju värma mig emellanåt.

Matte, kan du inte fixa infravärme till balkongen?

Eller ännu bättre - golvvärme!


                                                 


Av Mimmi - 7 oktober 2015 10:45


Självklart är vattenskålen i köket det absolut tråkigaste stället att dricka vatten på.

(Om man nu inte bestämmer sig för att bada en boll i den...)

Däremot är all annan vätska som finns i lägenheten och på balkongen mycket roligare att dricka.

Mattes vattenglas till exempel.

Eller hennes tekopp.

Men blomstervatten är godast!

Inte bara för att det egentligen är förbjudet utan även för man måste sno det från krukväxternas fat.

Och på balkongen!

Regnvatten som sammlats i krukor och skålar är sååå gott att dricka!

 

Men det absolut bästa är jordigt regnvatten...

 

Det är min favorit alla gånger.

Vaddå smutsig?

Matte, jag har faktiskt växt upp med sånt vatten.

Och jag har ändå blivit en frisk och stark och vacker katt!

Ingen disskussion om detta, tack.

Jag dricker vad jag vill...  

Av Mimmi - 7 oktober 2015 07:30


Handlingsplan för att fixa mera blötmat:

Katt går in i köket när Matte befinner sig där.

Katt är noga med att få ögonkontakt med Matte.

Därpå går katt till matplatsen.

Tittar med avsmak på den tomma blötmatskålen.

Vänder på klacken, passerar Matte och titta extremt anklagande på henne.

Dröjer lite med att lämna köket helt.

För oftast fattar Matte vinken och lägger upp liiite blötmat till.

Katt tvärvänder och skynder sig till matskålen.

Njut!

Lycka!

Obs, följ varje steg nogrann för bästa resultat.

 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards