livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2015

Av Mimmi - 14 oktober 2015 07:00

 

Nu har Matte piffat till köket.

Med den här filuren.

Den är rätt kul...

Perfekt.

Nu kan jag gå till köket och pinglar efter betjäning!

 

Av Mimmi - 13 oktober 2015 10:36

 

Av Mimmi - 13 oktober 2015 07:00

 

Ännu mer höst nu.

Matte har plockat fram en varm jacka.

Nu går jag bara ut korta stunder i taget på balkongen.

Det börjar bli lite väl kyligt.

Men gud nåde dig om du inte öppnar balkongdörren, Matte!

Då sitter jag framför den och stirrar tills du öppnar.

Ja, sån är jag....


                                

Av Mimmi - 12 oktober 2015 08:00


Vaddå?

Vad det här är för nåt?

Några av mina leksaker bara...

 

Ja, jag har lärt mig sticka nu.

Fast baklänges.

Så att det blir mindre istället.

Ja, det är faktiskt kul!

Ni borde också testa.

Vaddå?

Näää........

Ni skulle bara våga att skvallra för Matte!

Av Mimmi - 11 oktober 2015 20:00

 

Vaddå?

Om jag vet vart din lypsyl tagit vägen?

Ingen aning!

 

Ja, jag minns att jag fick den att leka med igår kväll.

Här på sängen.

Det var kul!

Men sen har du sovit här hela natten.

Och jag har lekt här några gånger under dagen.

Galopperat runt lite vilt så att trasmatten helt bytte plats...

Så den kan vara var som helst.  

Precis var som helst!

 

Varför tror du att jag skulle kunna veta vart den tog vägen?

Ser jag ut som en sakletar-katt?

Nä du.

DU får gärna leta.

JAG tänker sova.

Bara så du vet.


Av Mimmi - 11 oktober 2015 09:30

 

Av Mimmi - 10 oktober 2015 18:30

 

Nä men hej Matte!

Är du hemma igen?

Ja, tänk att någon har dragit ned din stickning...

Så ohyfsad!

Jag?

Nämen självklart inte!  

Jag råkade bara komma förbi.

Du vet väl att jag inte gör några dummheter.

Och dessutom är jag alltid oskyldig.

Jag gillar faktiskt inte den där lätt skuldbeläggande tonen!

Du har inga bevis alls!

Nä, jag blånekar inte ett dugg.

Bara för att det ser ut som om jag har ett blått öga ska inte du dra förhastade slutsatser!

Jag tror jag ska anlita en kattvokat...

 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards