livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Oro

Av Mimmi - 19 augusti 2015 11:00


Igår kväll var Matte lite oroligt.

Hon gruvade sig över ett cellprov som ska göras idag.

Hon vill helst slippa att operera sig.

Jag kände förstås av det och bestämde mig att vara extra snäll och få henne på andra tanker.

Och vad fungerar bättre i ett sådant läge än en säng-occupation?

 

Hej Matte, hur går det?

 

Grubblar du?

Nä men då stannar jag hos dig.

Du ska tänka på mig istället!

Jag kan komma närmare också.

Och gosa med dina fötter under täcket...

Titta vad söt jag är!

Gooooos.....

Och vad modig!

Har sällan kommit så här nära förut.

I alla fall inte när du var vaken och sitter i sängen.

 

Nu kan du väl bara tänka på mig, eller hur?!

Av Mimmi - 19 augusti 2015 08:30


Igår kväll så dog Matte och hennes kompis M av sötchock...

Ja, självklart var det jag som var orsaken!

De pratade i telefon och sen sa M till Matte att hon skulle hälsa till mig.

Så då gick Matte till balkongdörren och sa till mig: Mimmi, M hälsar till dig, hör du, M hälsar!

Varpå jag - som den väluppfostrade katt jag är - vände mig om och sa: Mjau!

Ni vet, ett sånt där sött Mjau som betyder ungefär: tack, hälsa tillbaka.

Det var då det hände.

Tvåbeningar alltså...

Vad dom hade sig!

Som om jag börjat prata flytande franska eller nåt!

Ja ni ser - allt jag gör är underbart i Mattes ögon.

Hm...

Jag är då en underbar katt!

Solar mig i glansen...

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards