livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av Mimmi - 18 augusti 2015 15:00


Igår kväll kom Matte hem så sent från jobbet att det redan var mörkt.

Så jag fick inte gå ut på balkongen.

Detta innebar att jag hade sovit för mycket under dagen och kände mig rätt pigg under natten.

Ändå var jag hänsynsfull tyst så länge det var mörkt.

När det började ljusna kände jag för att kolla läget.

Smög in i sovrummet.

Upp på sängen.

Undersökte Mattes fötter och ben genom täcket.

Matte sover djupt och drömmer nåt konstigt om fötter.

Jag kliver försiktigt längre upp.

Två tassar på Mattes mage.

Matte drömmer nåt konstigt om magen.

Jag sträcker mig mot Mattes ansikte.

Hon sover.

Oups! Nu vaknar hon lite halvt.

Jag gör sorti...

Bättre att vara på den säkra sidan.


Men när klockan var 7 tyckte jag att det fick räcka.

Gick in i sovrummet och talade om för Matte att det var balkongdags!

Gav mig inte förrän hon vaknade.

Hon brukar ju tala om för mig när det är dags att komma in från balkongen, så då får jag väl tala om för henne när det är dags att gå ut!  

Matte suckade och stönade och mumlade nåt om sovmorgon.

Det struntar väl jag i?

Fick i alla fall upp henne till slut och då fixade hon min frukost av bara farten också.

Succé!

 

Hon har lovat att komma hem tidigare i kväll.  

Av Mimmi - 18 augusti 2015 08:15


Nyss fick Matte en liten skratt-attack.

Och sen suckade hon - nej men Mimmi!

Anledningen?

Hon hade hittat den försvunna bollen som skulle varit med i leksakspaketet.

Den som jag snodde konsekvent...

Hehe...

Vet ni var hon hittade den?

Den låg i min korg med leksaker.

Jag hade lyckats kicka in den där härom natten.

Bara för att se hur hon skulle reagera...

 

Hur hon reagerade?

Hon tog den och kastade den till mig.

Hihi...

Jag älskar hennes inkonsekventa uppfostringsmetoder!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards