livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Mimmi - 15 augusti 2015 20:30


Nu är det mina vänner klosterkatterna http://klosterkatterna.blogspot.se/ som kör en fin auktion med många olika paket.

Titta in där!

Och bjud på något fint till dig själv.

Pengarna går till Snuffefonden http://snuffefonden.se/about/ för behövande sjuka katter med höga veterinärkostnader.


Om du gillar smycken så kanske du vill ta dig en titt hos Miss Mjau http://www.missmjau.se/ som har allt möjligt fint för alla smaker. Pengarna går oavkortat till organisationer som hjälper hemlösa katter.

Matte gillar dera saker och använder dem gärna. Speciellt de som är kattrelaterade.

Titta gärna in där regelbundet då sortimentet variera mycket ibland!

                             

Som ni vet så ligger mig alla hemlösa katter varmt om hjärtat.

Ja, i alla fall så länge jag inte behöver dela Matte och lägenhet med dem...

Var gärna med och hjälp en liten katt i nöd!

Jag var en sådan katt en gång...

Av Mimmi - 15 augusti 2015 12:31


Recept på smaskigt fredagsmys?

Man fångar en nattfjäril på balkongen och tar in den i vardagsrummet.

(Inte ett dugg uppskattat av Matte som slår till den.)

Då tar man den stackars lilla döingen mellan tänderna och drar sig tillbaka under soffan för att äta upp den i lugn och ro.

Mums!

Sen återvänder man flera gånger till stället på golvet där Matte slog till den och slicker golvet rent - så länge som den luktar nattfjäril...

Voila - det var förrätten.

Eftersom man inte blir särskild mätt på nattfjäril tar man sedan en tur till köket för lite blötmat till huvudrätt.

Lite senare tiggar man lite godis av Matte till efterrätt.

Vips så blev det en tre-rättersmeny!

Efter det är man verkligen mätt och även sömnig och ska söka sin tillflykt till ett mjukt och behagligt ställe.

Mattes säng är förstahandsval...

Detta är ett fredagsmys som heter duga!

Rekommenderas varmt!

   


Av Mimmi - 15 augusti 2015 07:00

 

Vaddå?

Du vill veta vad som hände i natt?

Mja, jag vet inte.

Minns inte riktigt.

Jag tror vi hade en brottningsmatch.

Ja, gosehunden och jag.

Tvärs över rummet?

Ja antagligen...

Han är ju så mjuk och lätt.

Vaddå?

Du trodde att vi skulle gosa istället?

Men Matte, hur naiv är du egentligen?

Visst är han gosig.

Gosig att brottas med!

Vaddå?

Om han är död?

Vet inte.

Tror inte det.

Men han ser lite trött ut.

Du får väl känna på hans puls...

Men han har definitivt hamnat i underläge.

Han har förstått att han är besegrad.

För den här gången.

Vaddå?

Ja, det är väl klart att vi kommer brottas fler gånger!

Han är min och jag gör vad jag vill med honom.

Du ska inte blanda dig i.

Vissa saker ska man inte veta om som matte...

Nä, han ropar inte på hjälp, du inbillar dig bara...  

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards