livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Mimmi - 8 augusti 2015 15:30


Har smakat på Mattes te idag.

Hon hade tagit med lite iste till balkongen tillsammans med tidningen.

När hon såg att jag tittade ställde hon koppen på golvet.

Och jag kunde förstås inte motstå.

Var ju bara tvungen att smaka!

Men sen tittade jag på Matte med avsmak.

Blä!

Har du ingen socker i ditt iste?!

Det smakar ju surt!?

Nej du, den kan stå här hur mycket som helst.

Jag tänker inte ta en till klunk!

Fy råttsiken...

   

Av Mimmi - 8 augusti 2015 08:00


Det vackraste jag vet är att se dig när du sover.

(Ja, du är absolut finast när du sover, Matte!)


Här råder stilla frid, och jag glömmer både rum och tid.

(Ja, eller så somnar jag också...)


Du ligger här bredvid, och jag känner hur du andas.

(Nja, inte riktigt sååå nära.)


Att älskas utav dig är det vackraste för mig.

(Ja, definitivt Matte, det är underbart!

Eller när du plockar fram godispåsen.

Eller när du öppnar balkongdörren!!)


(En mjausig version av Mimmi efter Cecilia...)


 

Matte påstår att det vackraste och roligaste hon vet är när jag leker.

så här är hennes version till mig:


Det vackraste jag vet är att se dig när du leker.

Då råder spring och fart och det tycker jag är underbart.

Du ser så lycklig ut och jag vet ju att du är det.

Att titta jämnt på dig är det vackraste för mig.


Har ni också en egen version?




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards