livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Mimmi - 4 augusti 2015 16:00


Det är märkligt hur man vänjer sig vid prassel.

Jag har vant mig - i alla fall någorlunda - vid Mattes vänsterprassel med Rufus.

Även om denna vecka är värst när hon ska dit två gånger varje dag.

Det bara osar Rufus om henne...

Och jag har även vant mig med Mattes tidningsprassel på balkongen.

Hon envisas ju att läsa tidningen på balkongen när det är fint väder.

Men nu tittar jag inte ens åt hennes håll när hon bläddrar och har sig.

Tidningar är förresten rätt tråkiga.

De har ingen lekpotential alls...

Och så luktar de illa också!

Men när Matte prasslar i köket med något så blir jag allt som oftast nyfiken.

Skulle ju kunna vara något spännande eller gott?

Inte för att jag kan mutas med mat eller godis - min integritet går före!

Men man är ju väldigt nyfiken helt enkelt.

Jaha du Matte, prassla på du bara...

 

Jag fokusera hellre på fåglarna som prasslar i löven...

Av Mimmi - 4 augusti 2015 07:30


Igår kväll hämnades jag lite på Matte...

När hon äntligen kom hem från Rufus så hade jag plockat ur bollen och musen ur leksakspaketet för tredje gången (!) och tagit med mig bollen till hallen.

Började leka demonstrativt med den för att visa att jag minsann inte gilla varken att hon är borta eller att det finns undanstoppade leksaker som jag inte ska ha...

Dessutom blir Matte ju inte arg utan skrattar och säger att jag är en busunge.

Men det är nog bäst att den personen som budade hem paketet för över pengarna snarast...


Soffbordet däremot vågar jag mig inte på.

Där har Matte sagt bestämt nej en gång och det håller jag mig till.

Men det innebar ju en överraskning för Matte härom morgonen när hon hittade en av mina möss mitt på bordet. Den hade hamnad där under nattens hårda strider och då jag inte kom fram till den med tassen så var det kört.

Haha, hennes min var verkligen obetalbar...!


Nu ska jag funderar på nästa bus.

För utan bus är livet tråkigt!

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards