livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2015

Av Mimmi - 10 juli 2015 08:45


Hur har ni det med simultankapaciteten?

När man är lika lekgalen som jag så kan man faktiskt både gosa med en mus och samtidigt fånga fjädervippan!

Hehe... Där ligger ni i lä antar jag...

Kan dock inte visa bild på det eftersom Matte inte riktigt har samma simultankapacitet som jag.

Men så har hon ju också bara två tassar att jobba med, stackarn...


Vad ska ni göra idag?

Jag ska bara hänga lite lattjo lajban på balkongen.

När jag väl har lekt klart, vill säga.

Har redan lekt i tio omgånger på två timmar med Matte.

Måste ju utnyttja att hon är hemma!

(Pssst... och så ska jag tugga ner myntan som har kommit upp lite igen... men säg inget till Matte!)

 

Av Mimmi - 9 juli 2015 17:49


Titta vilken fin header Emma har gjort till mig!

Visst är den tjusig?

Emma är väldigt duktig!

Och så har hon en mycket fin hästblogg också på http://stangen.bloggplatsen.se/ 

Jag är otroligt nöjd!

Tack snälla Emma!!!

Mjau!

Av Mimmi - 9 juli 2015 10:15


Jag sitter och kattilurar på en liten överraskning...

Den kommer snart!

Dribblar med tassarna så länge.

Och ruffsar till den här filuren ännu mer.

 

Matte kallar honom för moppen.

Det tycker jag inte är snällt.

Vi kan väl kalla honom Ruffs.

Matte brukar snurra runt honom i svansen innan hon kastar honom.

Det älskar jag!

Nä nu måste jag kolla hur det går med överraskningen...

Mjausingen vad spännande!

Av Mimmi - 9 juli 2015 08:00

 

Vad ska man säga om det här då?

Nej Matte, jag har inte alls riggat denna scen!

Jag är helt oskyldig...

Men som du ser har någon lyckats med att spilla kattmynta på mattan.

Och nu har Pinky Racermouse fått syn på det och tänker äta av det.

Ja men du kan ju tänka dig vad som kommer att hända.

Hon kommer springa runt, runt, runt min bollrondell tills hon går sönder!

Så här kan vi faktiskt inte ha det.

Pinky Racermouse är ju min favorit för tillfälle!

Ingen kan rusa runt som hon!

Vi måste rädda henne.

Titta bara på ugglan - helt nerdrogad och bortom allt hopp.

Tänk kattmynta och valeriana som krockar...

Tragisk.

Verkligen.

Så gör något nu, Matte!

Förhindra fler skadade och dödsoffer!

(Men tänk inte ens på dammsugaren...!)

 

Av Mimmi - 8 juli 2015 21:30

 

Men Matte, får man aldrig vara ifred här hemma?

Måste du verkligen fota allt jag gör?

Tänkte ju bara sova lite i din säng...

Nej, som du ser har jag inte gömt mig.

Ja men ibland är det ju kul att leka kurragömma med dig.

Tyckte att det var väldigt lyckat sist...

Jasså, det tyckte inte du?
Men lilla Matte då...

Av Mimmi - 8 juli 2015 17:15


Jag har lekt kurragömma med Matte.

Det var kul!

Fast Matte tyckte inte att det var överdrivet roligt.

Men så saknar hon ju också humor...


Hade i alla fall passat på att gömma mig när hon var upptagen med annat.

Och vips var jag borta.

Matte kollade på balkongen - ingen katt.

Ingen katt heller på hyllan.

Inte i soffan.

Inte under soffan.

Inte heller under soffbordet.

Nu började hon bli orolig.

Ropade på mig.

Lockade.

Ingen katt i hallen.

Ingen i badrummet.

inte heller i köket.

Ingenting på sängen.

Och ingenting under sängen.

Matte nära panik!

Stirrar på sovrumsfönstret som är en fingerbredd öppen.

Kan jag ha...?

Nej, jag förbarma mig och viftar lite med öronen.

Då ser hon mig - eller bara öronen då.

Jag hade krupit in mellan extratäcket, extrakudden och den stora fleecefilten.

Myyysigt!

Och nästan osynligt.

Hehe...


Men Matte, slappna av lite.

Jag trivs ju på det här all-inclusiv-hotellet!

Helt okej service.

Tänker inte byta upp mig.

Även om receptionen inte alltid är bemannad.

Så om du bara fixar dygnet-runt-bemanning, roomservice, fler godis, permanent tillgång till balkongen och mer underhållning vissa kväller och dessutom upphäver den rigorösa tyst-policyn efter ljussläckning på kvällen så får du fem stjärnor.

Just nu?

Mja... fyra om jag är snäll.

Men det blir avdrag för de alldeles för många krukväxterna.

Så tre plus.

För hotell Matte.

Av Mimmi - 7 juli 2015 20:02

 

Prinsessan på ärtan sover...

Av Mimmi - 7 juli 2015 09:10


En annan rolig sak man kan göra på balkongen är att härma fåglarna.

Matte blev lite förvånad när jag började låta mjrr mjrr mjrr.

Ljust och mjuk röst förstås.

Låter nästan som en fågel...

Varför?

Jo, när jag nu inte kan nå till fåglarna så kan jag ju i alla fall försöka att locka hit dem!

Om det har fungerat?

Nja, inte riktigt än.

Men de verkar intresserade ibland.

Så rätt vad det är kanske någon dimper ner här på balkongen...

Kom igen mina små fjäderkottletter, kom igen!...  

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards