livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Mimmi - 24 juli 2015 18:30


Matte har hälsporre från helvetet.

Det har hon visserligen haft i ett halvt år nu.

Det är ett väldigt klagande och stönande här hemma.

Hon säger att hon klättrar på väggarna av smärta. Men det gör hon inte alls. Jag har då inte sett det i alla fall...

Men idag är det värst.

Då gick hon förbi veterinären - alltså den för tvåbeningar och fick förutom nya värktabletter även en injektion med kortison. Rakt in i fotsulan där det är som värst.

Det gjorde tydligen så ont att hon var tvungen att svära inte så tyst.

Och nu gör det ännu mera ont!

Ska tydligen vara så upp till en vecka till.

Sen kanske det blir bättre.

Jag håller tassarna!

(Men ja, så är det när man går till vereninäre, jag varnade henne men hon lyssnade inte på mig.)


Och så kattilurar jag på någon överraskning!

Nånting som är kul för Matte och mig och er också.

Måste ju hålla henne sysselsatt och få henne att tänka på annat.

Håll utkik!

Överraskningen dyker upp snart!



Av Mimmi - 24 juli 2015 14:00


Nu ska Matte ha lite semester!

Grattis, Matte, du kommer få en underbar semester - hemma, tillsammans med mig!

Bättre kan man väl inte ha det?

Och det finns alltid nåt att göra.

Vi har planerat noga.

Det här kommer bli sååå bra!


  Om det är sol...


  Eller om det regnar...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards