livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Mimmi - 19 juli 2015 09:15


Matte är på jobbet så jag smyg-bloggar lite...

Känner mig så hemma på balkongen nu så jag har börjat sova där ibland under dagen.

Om det inte är för kyligt - då går jag hellre in och sover på min kudde.

Måste ju se till att få lite sömn även de dagar Matte är hemma.

Annars är det ju fullt upp med lek och bus och hålla koll på Matte...

Någon måste ju göra det.

Och när hon tar en tupplur så gör jag samma sak.

Men igår kväll fick hon ett konstigt ryck och öppnade alla skåpdörrar och började röja.

Tvåbeningar gör så konstiga saker...

Jag tyckte i och för sig att det var jätte spännande och passade på att undersöka innehållet noga.

Tänk vad många pälser - äh, jag menar kläder Matte har!

Jag nosade noga på allt som var i katt-höjd och lekte lite med ett klänningsnöre.

Sen kastade Matte vissa saker i en stor kasse.

Så det var jag ju också tvungen att undersöka.

Ja, som ni förstår så var det fullt upp.

Och sent blev det också.

Inte så smart av Matte som skulle upp tidigt i morse...

Så var hon riktigt trött och seg också.

Blev ingen lekstund i morse.

Nä, nu måste jag ta och vila upp mig tills Matte kommer hem ikväll så att jag är i form då för nytt bus...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards