livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Mimmi - 11 juli 2015 06:29

 

Som sagt, när Matte hänger i soffan så tar jag över sängen.

Men igår tog jag det hela ett steg vidare...

För när Matte skulle gå och lägga sig så låg jag kvar.

Hade inte alls lust att flytta på mig när jag låg så bekvämt!

Inte när Matte klädde av sig.

Och inte när hon satte sig på sängen heller.

Matte blev lite villrådig.

Satte sig bekvämt och pillade på mobilen.

Jag passade på att sova vidare.

 

Efter en timme var Matte trött och ville också sova.

Hon stoppade försiktigt in benen under den lilla biten av täcket som jag hade lämnad kvar åt henne.

Hon fick vika ihop sig ordentligt, haha...

Så där låg vi på var sin ände av sängen i mörkret.

Men Matte kunde förstås inte ligga still.

Då och då försökte hon få lite mer plats för sina ben.

Efter en halvtimme klarade hon sig inte längre utan sträckte fram ett ben snett förbi mig under täcket.

Då blev jag lite oroligt.

Kändes ju lite läskigt.

Försökte attackera benet lite, men bara lite.

Sen vände jag och vred mig lite.

Strechade lite.

Och hoppade ner.

Det fick räcka så här långt.

För den här gången.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards