livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Mimmi - 10 juli 2015 16:15

 

Vaddå?

Vad jag gör i din säng igen?

 

Ja men tänk efter Matte...

Det ösregnar ute så inte ens jag kan vara på balkongen.

 

Och dessutom ockuperar du min soffa!

Så då måste jag väl ta sängen?

 

Sen har jag byggd ut min lilla mysgrop lite mer...

Riktigt skönt!

Här stannar jag ett tag...

Tyst nu, behöver mysa i lugn och ro!

   

Av Mimmi - 10 juli 2015 10:09


Matte?

Hallå Matte!?

Hallå!!!

Mjau!

MJAU!!!

Kom igen nu!

Jag vill leka!!!

NU!

Vaddå du sitter och äter frukost och läser tidningen?

Det struntar jag i.

Jag vill leka nu!

Nej, jag vill inte komma till köket.

Du ska komma till vardagsrummet för att leka med mig!

Nej, jag vill inte vänta.

Vaddå läsa klart intressant artikel?

Men hallå!

Jag vill leka nu!

När du är hemma ska du alltid vara tillgänglig för att leka med mig.

Har du inte fattat det än?

Det ingår i dina uppgifter som anställd!

Annars kanske du blir uppsagt.

Har jag inte lyckats uppfostrat dig ordentligt?

Jag som har varit så hänsynsfull och inte stört dig på flera nätter.

Jag som inte sjungit en enda sång efter släckningsdags på kvällen.

Är detta tacken??

Om du vill att jag är tyst på natten så får du minsann ställa upp när som helst på dagen för att leka.

Alltid när jag känner för det.

Och speciellt när jag säger till!

Så kom igen nu!!!

Mjau...

Av Mimmi - 10 juli 2015 08:45


Hur har ni det med simultankapaciteten?

När man är lika lekgalen som jag så kan man faktiskt både gosa med en mus och samtidigt fånga fjädervippan!

Hehe... Där ligger ni i lä antar jag...

Kan dock inte visa bild på det eftersom Matte inte riktigt har samma simultankapacitet som jag.

Men så har hon ju också bara två tassar att jobba med, stackarn...


Vad ska ni göra idag?

Jag ska bara hänga lite lattjo lajban på balkongen.

När jag väl har lekt klart, vill säga.

Har redan lekt i tio omgånger på två timmar med Matte.

Måste ju utnyttja att hon är hemma!

(Pssst... och så ska jag tugga ner myntan som har kommit upp lite igen... men säg inget till Matte!)

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards