livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Mimmi - 23 juni 2015 15:36


Nu händer det grejer kan ni tro.

Jag ska kanske få en kompis här hemma!

Ett sött litet fluff som heter Ella.

Matte är helt kär i henne.

 

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag trodde att Matte var helt kär i mig!

Men tydligen kan Matte älskar flera utan att det blir mindra kärlek till mig?

Hur nu det ska gå till...

 

Men hon kommer ju vilja ha Mattes uppmärksamhet?

Jag vill ju ha det också nu för tiden!

Hm...

Tydligen är Ella mest gosig och inte så busig.

Medans jag är mest busig och inte så (okej då, inte alls) gosig.

Så det kanske går att dela på Matte?

Hm...

Känner mig ändå lite svartsjuk!

Av Mimmi - 23 juni 2015 10:26


Jag har fått en ny lekmatta.  

Den är kul för den är mycket mera rörlig en den gamla hallmattan.

Jag gillar trasmattor för att de slår veck som man kan leka med och kryper under i.

Igår kväll kröp hela jag in under mattan, hehe! Det har jag aldrig gjord tidigare.

Dessutom kan man åka kana på trasmattan och möblera om lite...

 

Jag gillar verkligen den här mattan!

Den får helt klart godkänd.

Så nu har jag en lekmatta, två mattor för att klösa på och så hallmattan som är röd och som jag jobbar hårt med att färga grå mellan dammdugningarna...

 

Men vad är du för nåt konstigt??

En gris-kanin?

Och framförallt - vad gör du på min matta?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards