livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Mimmi - 17 juni 2015 21:49


Nu är jag ju ute på balkongen varje ledig stund - eller kanske man ska säga varje stund Matte är ledig...

Men då är det lätt att missa vad som händer inomhus.

Till exempel det här kärleksparet:

 

Titta vad dom håller på att kramas när man vänder ryggen till!

Dessutom spränger de nog snart köksfönstret...

  Är det tillåtet i krukväxtkretsar att blanda sig sådär över artgränserna?

Eller tänk om jag fick för mig att växa mig så där stort!

En monsterkatt som alla är rädda för!

Hehe, det skulle vara nåt!

Då skulle varken Matte eller krukväxterna våga vara så uppnosiga...

Måste ju tillägga att de ovan nämda inte alls är de enda eller största här hemma.

Nej då, det finns många fler och de står överallt.

Rena rama djungeln ju!

Så om jag inte bloggar på ett tag så har jag antagligen gått vilse eller blivit uppäten av krukväxterna.

Jag håller tassarna varje dag att jag ska klara mig mot krukväxt-maffian....... 

Av Mimmi - 17 juni 2015 09:30


Den mystiska någon har varit i farten igen.

Denna gång har den klöst på tre av fyra bordsben på soffbordet...


Men Matte, du behöver ju inte vara ledsen.

Det är ju bara ett billigt soffbord från Ikea.

Det billigaste faktiskt.

Och som du ser så är hållbarheten lite sisådär... 


Om jag vet något om det?

Nej, absolut inte!

Titta inte sådär på mig!

Du vet väl att jag bara klöser på soffan och mattorna...


Klösträd?

Vaddå klösträd?

Det använder ju alla andra katter.

Man måste väl få vara lite egen(sinnig)???

Klösträd är faktiskt under min värdighet!

De duger bara som utsiktsplatser...

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards