livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Mimmi - 13 juni 2015 22:15


Jag har haft en underbar dag på balkongen.

Och jag har testat balkongens alla möjligheter.

   När jag inte suttit i min hörna och inte sovit i Mattes stol så har jag utforskad balkongens alla vinklar och vrår.

   Katt kan till exempel nosa runt och promenera.

                         

Katt kan testa olika sittplatser.

 

Katt kan till exempel sitter till vänster om spaningsplatsen

  eller till höger...


   Katt kan få ett glas vatten serverat i skuggan.

   Katt kan gäspa stort på omvärlden.

Och så kan katt köra lite yoga och stretch när andan faller på.

 

       

Skönt med solvarm trätrall...


Men Matte säger nåt om att hon snart vill stänga balkongdörren.

Hehe, det hör jag inte alls.

För jag vill inte gå in ju!

Inte idag heller!.....






Av Mimmi - 13 juni 2015 13:52

Nu är balkongdörren öppen.

Men Matte har intagit bästa platsen och dricker juice och läser tidningen.

Hmm...

Har tagit en runda på balkongen.

Men Matte sitter liksom i vägen för mitt bästa spaningsställe.

Eller - hon sitter alldeles bredvid.

Vilket betyder för nära i min värld.

Hmm...

Jag tror att vi har för liten balkong, Matte!

Speciellt när du lägger upp fötterna så där!


Nä men Matte, är det inte snart dags för dig att gå in?

Solen lyser ju så stark.

Och du snörvlar så mycket med din förkylning...

Vill inte du gå in och lägga dig i soffan?

Den är faktiskt ledig just nu.

Du borde passa på!

Det är bara att ta bort mattan av katthår därifrån...


Men snälla?

Kom igen nu!

Jag måste ju ut och spana obehindrad.

Det är ytterst viktigt!

Det är ju bara jag som har koll på allt i granskapet!

Snälla.....

Jag ska vara så snäll så....

Lovar....

(Tror jag i alla fall...)


Åh, nu går Matte in!

Hörs senare!

Eller aldrig mer...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards