livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Mimmi - 26 maj 2015 12:45


Det är verkligen ingen ordning på Matte!

Först har hon ont i foten och klagar över det.

Men det är inget mot vad som hände i morse.

Vi skyller allt på Bill.

Det är så skönt att ha någon att skylla på.


Matte hade redan kastat lite leksaker i rummet.

Jag gillar det för då vill jag genast leka med det hon kastar.

Men nu skulle hon bara passera. Ändå plockade hon upp Bill - visst vet ni vem Bill är ju? - i svansen och kastade honom mot mig och jag tog honom direkt!

Men när Matte reser sig snabbt igen så går något snett.

Hon kommer inte hela vägen upp!

Nu är hon krokig och kan inte räta på ryggen.

Hon säger att hon har fått ryggskott. Men det är väl ingen som har skutit???


Jag har i alla fall skickat henne till sängs och kontrollerad att hon har lagt sig under mycket stön.

Nu är det ju bara att konstatera att Matte är väldigt otränad.

För det här måste väl vara en sportskada?

KAST MED LITEN MUS... Den idrottsgrenen känner ni väl till?

Det behöver hon träna på mycket mer när hon är bra igen!

Det ska jag personligen se till!

 

Men Matte då!...

Jag blir ju mausingen orolig!!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards