livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Mimmi - 23 maj 2015 20:15


Vaddå?

Om det var jag som skapade kaoset i köket?

Ja men det var inte meningen!

Det råkade bara hända.

Vad jag gjorde?

Nä, ingenting särskild.

Jobbade bara lite.

På vad?

Min matplats förstås.

Ja men det var ändå dax att du skulle städa den ju!

Jag försökte bara få dig att komma igång...

Du borde faktiskt tacka mig!

 

Av Mimmi - 23 maj 2015 19:00


Vad jag gör?

Ingenting särskild...

Varför undrar du?

Om jag har något bus på gång?

Jag?!?

Aldrig i livet!

Jag är fullständig oskyldig...

Alltid!

Är det verkligen mig du pratar med?

 

Får man inte sitta här och kattilura lite?

Jag gör mig ju så fint bredvid vattenkannan.

Samma färg som mina ögon ser du väl?

 

Vad det är jag kattilurar över?

Hmmm....

Vill du verkligen veta?

 

Nja, jag funderar på om det är roligare att gräva upp mitt kattgräs eller att slå tassen i vattenskålen.


Nej, jag har inte bestämt mig än.

Och dessutom väntar jag på att du ska vända ryggen mot mig så att jag kan släppa loss...


Nä men hallå, jag sa inte alls att du ska sticka härifrån!

Måste du alltid missförstå mig?

Jag är ju sååå snäll!

Varför förstår du inte det?


Hmm... Vatten eller jord?.....

 



Av Mimmi - 23 maj 2015 09:41


Lööööördag........

Och jag tänker inte göra något alls!....

Bara laaata mig.....

Nä, hörru, kom inte och fresta mig med en boll!

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards