livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Mimmi - 22 maj 2015 16:27


Visste ni förresten att om man slår med tassen mot fönstret så kan man skrämma upp fåglar som sitter på balkongräcket?! Kul ju!!!

                                                    

Jag älskar att spana efter fåglar!

Tänk bara om jag kunde få tag i dem...

Av Mimmi - 22 maj 2015 15:41


Jaha ja, då har jag placerad ut mitt senaste tillskott i min mussammling strategisk lämplig ut i hallen mellan köket, sovrummet och vardagsrummet.

Det är en mus som pip-skriker när man trycker på den.

Den har legat där sedan tidigt i morse.

Och här ligger jag och lurpassar på den... utan att visa det för tydligt...

 

Tänkte att Matte kanske skulle råka trampa på den och sen hoppa högt - ja inte så som jag kan men i alla fall... Men nej, hon har klarat sig förbi den hela tiden.

Trååååååk-Matte.....

Jag tänkte ju bara underhålla dig lite!

 

Av Mimmi - 22 maj 2015 09:04


Nu grönskar det ordentligt i vårt kök!

 

Och då menar jag inte bara mitt kattgräs.


Även i lilla Nordkorea har det hänt mycket.

Det kallas numera för Pelargonien.

Men papptallrikarna är kvar.

Synd...

 

 

Däremot har jag fått nosa på Mattes vattenglas - jag drack nästan ur det, men bara nästan - och hennes tekopp. Det är ju sååå spännande med Mattes saker!

Teet luktade jättekonstigt! Det var kallnad pepparmyntate sa Matte. Usch, att hon kan dricka något sånt?

Men det var i alla fall så spännande att jag stod precis intill Matte när jag nosade!


Av Mimmi - 22 maj 2015 08:50


Här ligger jag och funderar på nästa bus...

 

Fast idag verkar Matte stanna hemma.

Äntligen!

Hon kan ju inte vara borta från tidigt morgon till sen kväll jämnt!

Då blir jag ju akut sällskapssjuk och måste hoppa upp på sängen och smyga mig nära Mattes huvud för att se om hon inte tänker vakna snart. Ja, halv fem på morgonen! Bäst att vara ute i god tid, fattar ni väl?

( Och ja, det funkade! Matte vaknade! Och hon gick upp och lekte lite med mig! Ett vinnande koncept inför framtiden?...)

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards