livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Mimmi - 21 april 2015 09:45

Nyligen kom sopbilen! Äntligen lite action!  

Det som är trevligt med att bo på tredje våningen är ju att man kan titta ner på allt och inte behöver vara rädd för något där ute. 

 

Och om jag ändå är här uppe - finns det kanske nåt spännande på bordet?? 

 

Vaddå jag får inte vara på bordet? 

Jag är ju inte det! 

Jag tittar ju bara. 

 

Titta måste man väl få göra? 

Och kanske nosa lite? 

 

Tjafsa inte med mig, Matte, jag vet att min mat står nere på golvet! 

Jag ville ju bara hålla dig lite sällskap fattar du väl?! 

(Och titta om du ätit upp all frukost och det inte fanns den minsta lilla skinkbiten kvar...) 

 

Av Mimmi - 21 april 2015 08:15

Det spelar faktiskt ingen roll vad jag gör. 

Även om jag slummrar så här sött... 

 

Om Matte ropar ifrån köket att frukosten är klar och skinkan framplockat så blir det bråttom. Skinka är ett av de orden som jag förstår allra bäst på människospråk! 

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards