livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Mimmi - 20 april 2015 12:28

Det är så kul att mina läsare har blivit så många fler sedan igår! 

Välkomna! Tassa in bara och nosa hur mycket ni vill! 

Fråga om ni undrar nåt! Jag svarar alltid Mjau!

Hej hej! Jag vinkar inbjudande från min gräddhylla   

 


Det här är förresten en av mina favvoställningar. 

Lite lagom lattjo lajban... 

Måste ju tänka på min image som bloggkatt! 

Av Mimmi - 20 april 2015 10:08

Nytt här hemma hos oss: 

 

En korg till mina leksaker! 


Ja, nu blev ni allt lite avundsjuka, eller hur? 

Så många leksaker jag har!!! 

Men så älskar jag ju också att leka! 

Matte vill ha lite mer ordning här hemma och det är lätt för mig att plocka fram de leksaker jag vill ha för tillfället. 

Så Matte plockar in och jag plockar ut. Och så där håller vi på... 

 

Av Mimmi - 20 april 2015 09:48

Jag gillar inte när det är helt mörkt. 

När jag har nattat Matte - jag lägger mig i sovrummet tills hon släcker lampan och om hon ligger still sen så smyger jag ut - så är det ibland lite för mörkt. 

Nuförtiden svarar Matte inte alls längre när jag pratar på natten, oavsett vilket tonläge jag använder. 

Men hon har fixat en liten "nattlampa" åt mig. Den lyser mycket svag och är riktat mot väggen. Den gillar jag! Den är lite sällskap när Matte ignorerar mig fullständig mellan klockan 23 till 07 ungefär. 

Men när det blir ljust ute så tittar jag regelbundet in i sovrummet för att se om hon vaknat. 

Matte säger att det är sommartid nu och att det bli ljusare för varje morgon. Det bryr jag mig inte om. Är det ljust ute borde hon väl gå upp?!?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards