livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 april 2015

Av Mimmi - 18 april 2015 18:30

Här får ni en bild på mig i den där kojan som Matte skaffade för några veckor sedan. 

Rätt mysigt, eller hur? 

Som sagt, den påminner mig om något, men jag kommer inte riktigt ihåg vad...

Jag gillar den hur som helst! 

 


Av Mimmi - 18 april 2015 11:04

Nej Matte, jag tänker inte berätta varför du hittade en boll i din säng igår kväll.

Eller hur den kom dit. 

Vem säger förresten att det var jag?!?

Jag förnekar all inblandning! Bollar lever ett helt eget liv, visste du inte det?   

Här ligger jag och är heeelt oskyldig................... 


Av Mimmi - 18 april 2015 10:45

Det är kul att leka med Matte med laserpekaren.

Men det finns mycket som Matte inte förstår. 

Varför jag till exempel tycker om att kasta mig på rygg och försöka fånga pricken med tassarna ovanför huvudet. Matte påstår att det inte är ett effektivt sätt att jaga. Men å andra sidan - vad förstår Matte av att jaga?! 

Hon förstår inte heller att det är sååå himla kul att gömma sig i min rena toalådan och lurpassa på pricken. Eller det kanske hon förstår men hon gillar inte riktigt nästa steg - när jag hoppar fram med alla fyra tassar samtidigt så att sanden yr genom hallen. 

Jag däremot förstår inte varför vi inte kan ha sand precis överallt i lägenheten. Det är väl mysigt? 

Matte förstår inte heller varför jag inte vill klösa på klösträden utan bara på mattorna. Men det är ju så mycket roligare för då kan man stretcha och leka samtidigt medans man klöser förstås! Och sen du lade in den den gamla hallmattan i vardagsrummet också så klöser jag på den minst lika mycket som på din fina ullmatta, har inte du märkt det, Matte? Ska du förresten inte vara glad att jag nästan aldrig klöser på soffan? 

Matte får heller inte fota mig när jag leker. Det gillar jag inte alls. Men ibland envisas hon med det ändå. Och då blir ju resultatet därefter... 

 

Men Matte, lägg av! Sluta störa mig mitt i leken! Jag vägrar vara modell!

Vaddå jag ser så söt ut när jag leker? Det skiter väl jag i? Lek ska inte vara söt för dig utan roligt för mig!

Vaddå jag måste ha med foton om jag är en bloggkat? Det får väl vara vilande foton då.

Jag slutar leka varje gång du försöker fota. Morr!! 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards