livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Mimmi - 13 april 2015 16:22

Det händer inte så mycket där ute dagtid heller! 

 

Förresten bryr jag mig inte alls om att du sitter bakom mig och äter lunch, bara så du vet... Alltså nästan inte alls... Nej, jag gillar bara att titta på dig ibland.... Ja, ungefär varje gång du lyfter tekoppen... ja, det var ett märkligt sammanträffande... men jag är helt cool... tro inget annat!

 

Av Mimmi - 13 april 2015 15:30

Nu måste vi prata lite allvar. 

Jag gillar inte kvarteret där vi bor! 

Ja, du hörde rätt. 

Vaddå lugnt och fint?? Det är ju det som är problemet! 

Det är alldeles för lugnt! Jag vill ha lite mer action!!! 

Det händer ju inte ett skvatt här på natten. Någon enstaka person som passerar, någon gång en bil - jag blir ju redan förtjust när någon går ut med hunden! Inte konstigt att jag älskar tidningsbudet... 

Nä, nu får du skärpa dig, Matte,  och fixa lite underhållning till mig! 

Varför har jag min utsiktsplats när det inte finns någon utsikt? Förutom en gatlampa, en tall och några parkerade bilar... dödstråkigt ju! 

Och så undrar du varför jag klagar lite varje gång jag hoppar ner därifrån. Det är ju bara för att berätta för dig att det fortfarande inte händer nånting och att jag är uttråkad! 

Mitt i natten? Ja men det är ju då jag sitter där! 

Vi kanske kan flytta in till stan där det hela tiden händer nåt! 

Vaddå du vill inte? Jag vill! Vem var det nu igen som var huvudpersonen här hemma??? 

 

Här sitter jag........... och spanar............. efter ingenting.......!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards