livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Mimmi - 12 april 2015 18:15

 

Tasspussar till alla mina läsare! 

Men speciellt till Mattes kompis M som hade den fantastiska ideen att stoppa saker under alla bokhyllor så att inte bollarna försvinner därunder jämt.

Jag tyckte visserligen att det såg märkligt ut och gick försiktigt runt och nosade lite misstänksamt. Men det verkade vara ofarligt. Sen har jag lekt och lekt i timmar med mina bollar. Lycka! 

Men när Matte tittade runt ikväll så hittade hon bara en boll. Sen en till i en hörna. Var hade resten tagit vägen nu då?!? 

Matte började leta i hela lägenheten medan jag låg på min hylla och skrattade bakom tassen. Man kan nog säga att det alltid är Påsk hemma hos oss, förutom att Matte måste leta bollar istället för ägg... 

Till slut hittade Matte några till som var inklämda mellan bakre soffbenet och lampfoten på läslampan - som Matte nästan aldrig får använda nuförtiden eftersom det är MIN soffa nu! 

Men vet du Matte, det hjälper inte att sucka och stöna eller fråga mig vad jag har gjord med mina bollar - för jag tänker ändå inte avslöja det! 

Det är alldeles för roligt att se dig krypa omkring på golvet, ibland även med ficklampan och leta förtvivlad! Hihi! Och lita på mig - jag kommer alltid hitta nya ställen att gömma mina bollar på! Var så säker på det. Jag kan vara oändlig kreativ om jag känner för det... :)

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards