livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Mimmi - 7 april 2015 17:30

Det är så väldigt tråkigt nu igen för Matte är sjuk igen. 

Visserligen kan jag sysselsätta mig själv fint med mina leksaker och helt crazy racing genom lägenheten, men det är ändå lite trist när Matte ligger helt utslagen och inte orkar nånting. 

Så vad gör man då? Man busar till det lite extra förstås! 

I natt till exempel klättrade jag längst upp i klösträdet, ända upp till taket där Matte hade klämt en bit gummi mellan klösträd och tak så att trädet absolut inte skulle kunna röra sig en millimeter. 

 

Och så pillade jag fram gummibiten som visade sig vara en sönderklippt ballong och vips - hade jag en ny leksak! Jippi! 

Men Matte kom förstås på mig på morgonen. 

Oj, hoppsan! 

 

Matte säger att det inte alls är en leksak. 

Hon kan vara sträng ibland, Matte. 

Häromdagen när jag skulle busa med henne så tog hon det också helt fel. 

Jag ställde mig på bakbenen vid soffbordet och plockade ner något. Hon suckade. Sen skulle jag tugga lite på påskliljan som stod där och då var det plötsligen slut på roligt och Matte sa NEJ! Jag gjorde två försök till med samma resultat och då var det ju bara att ge sig och lägga sig under soffbordet och sura en stund. Läskigt vad Matte kan styra med rösten. Men vanligtvis brukar hon ju lugna mig och vara snäll. 

Jaha, så efter två månader ihop har vi då kommit fram till saker som jag INTE får göra. Hmmm..... Tråååkigt... 

Ni undrar kanske hur Matte visste vad jag hade gjort? 

 

TADA!: The Evidence Of Crime...!



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards