livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Mimmi - 5 mars 2015 18:26

Idag fick jag en klick leverpastej av Matte. 

Åh så god det var! Den försvann fortare än Matte kunde säga "leverpastej". 

Fast - hehe - det kunde hon ändå inte för hon hade munnen full av smörgås med leverpastej och gurka... 

Nu känner jag mig mätt och nöjd och vilar mig lite i hallen. 

       

Och då kommer Matte med kameran. Jaha, då sätter jag mig väl och poserar igen, suck...

Av Mimmi - 5 mars 2015 17:23

Säga vad man vill om Matte - ja men hon är ju fortfarande lite läskigt - men hon kan det där med leksaker! 

Jag har många leksaker och det är kul att byta mellan dem, men så har jag några favoriter också. 

Just nu är den här roligast! Jag har flera stycken för de har en tendens att försvinna under bokhyllorna... 

 

Matte säger att jag ser ut som en kattunge när jag leker intensivt med en sån. 

Men den här kommer inte långt efter: 

Fördelen är att den inte försvinner lika lätt.

Den här älskar jag att brottas med:

Den blir rätt så misshandlad med den håller fint :-)

Sen brukar Matte hitta på egna leksaker åt mig också - den här gungar fint i luften:

 

Och en kartong med papper i eller en liten matta med något gömt under är också kul.

   

Men min absoluta favorit alla gånger är den här:

Det är den bästa leksaken som finns! Jag klarar mig faktiskt inte utan den. Jo, allvarligt. Roligast ever! Dessutom låter den så fint när bollen susar omkring.

Så här kan det se ut när jag har lekt:

 

Och här en liten samling  av min lekpark.

Jag är mycket nöjd med mina leksaker och har därför inget större behov att busa med Mattes saker. Men ibland kan det ju bli fel. Det som jag trodde var en gigantisk ny lekställning visade sig vara en torkställning med Mattes kläder på. Hur ska jag kunna veta det? Jag som trodde att de hängde där för att jag skulle dra ner dem...


Förresten har Matte också en leksak. Hon brukar använda den på kvällen i badrummet typ i munnen och den låter väldigt kul. Efteråt spottar och fräsar hon med mycket vatten. Det hela är rätt spännande så jag brukar följa efter henne till badrummet och kikar in genom dörren för att bevaka hela proceduren. Vilka konstiga grejer människor håller på med...       

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards